,

סיקור המשחק: הפועל חיפה נגד עירוני קריית שמונה

עירוני 'איתוראן' קריית שמונה התארחה הערב באצטדיון 'סמי עופר' אצל הפועל חיפה במסגרת המחזור השני בגביע הטוטו וקיוותה לרשום ניצחון בכורה לעונת המשחקים החדשה אך, סיימה בתוצאת תיקו 2:2 וצברה נקודת בכורה במפעל. יחד עם זאת, בקבוצה היו מעודדים מאוד מהיכולת אותה הציגו השחקנים שלחצו לאורך רוב דקות המשחק והיו אלה ששלטו בנעשה על כר הדשא ואף הראו לא מעט אופי כשידעו לחזור פעמיים מפיגור.

בתוך כך, המשחק נפתח בצורה טובה מבחינת האריות הכחולים ואף הגיעה לשתי הזדמנויות בעשר הדקות הראשונות אך בדקה ה-11 היא ספגה שער יפה שלעצמו מרגלי לירן סרדל ומצאה עצמה בפיגור מהיר. בדקה ה-25 היה זה לוסיו מרניאו שבשער בכורה איזן מהנקודה הלבנה, עד המחצית המארחת חזרה להוביל הפעם מרגלו של וויליאם אגאדה. אך, מחצית שנייה בשליטת מוחלטת מצד חניכיו של קובי רפואה הניבו שער שוויון מרגלו של אופיר מזרחי שרשם שער בכורה בקדנציה השנייה שלו במועדון. מכאן ועד לסיום ניסו האריות הכחולים להכריע את התמודדות ללא הצלחה ונאלצו להסתפק בנקודה אחת אף על פי שהגיע לקבוצה לנצח בהתמודדות.

מהלך המשחק:
מחצית ראשונה:
דקה 3: כעבור 180 שניות בלבד מהפתיחה הגיעה קריית שמונה להזדמנות הראשונה שלה במשחק כשכדור קרן של רוצ'ט מצא את ראשו של אורי דהן שנגח חלש לפינת השער ומצא את בוריץ' ערני שקלט ללא קושי.

דקה 7: שוב זו האורחת שהגיעה להזדמנות ליד שערה של היריבה, הפעם היה זה רועי קהת ששחרר בעיטה מ-16 מטרים שחלפה בסמוך לקורת השער ויצאה לחוץ.

דקה 11: הפועל חיפה עולה ליתרון 1:0, הקפטן המקומי לירן סרדל קיבל מסירה מנס זמיר וזה סובב כדור אדיר אל בין חיבורי הקורות של ברטקוש שלא יכל להושיע וקבע יתרון מהיר עבור קבוצתו.

דקה 24: קריית שמונה מאזנת את התוצאה ל1:1!!! המגן הצעיר ניר דרורי פרץ יפה באגף שמאל והוציא כדור רוחב שפגע בידו של רז שטיין שלא הותיר ברירה לשופט המשחק דוד פוקסמן להורות על כדור עונשין מ-11 מטרים. לוסיו מרניאו לקח את האחריות והכניע בקלילות את בוריץ' וקבע שוויון מוצדק.

דקה 29: הפועל חיפה הייתה קרובה לחזור להוביל כשתומר אלטמן היה הראשון לבעוט כדור חוזר בתוך הרחבה ובבעיטה חזקה מחמישה עשר מטרים מצא את ברטקוש מוכן שבהדיפה גדולה הרחיק לקרן. מאותה קרן מצא עצמו הבלם משפתי בעמדה מצוינת לכבוש אך, נגח מקרוב לחוץ החמצה גדולה.

דקה 32: הפועל חיפה חוזרת להוביל 2-1, פריצה של נס זמיר באגף שמאל הסתיימה בבעיטה אל הפינה הרחוקה אך, ברטקוש שוב היה במקום להדוף את הכדור אלא שהפעם על הריבאונד עט וויליאם אגאדה שמול שער חשוף דחק מקרוב והחזיר את היתרון לקבוצתו.

מחצית שנייה:
דקה 53: הפועל חיפה נותרת בעשרה שחקנים, הבלם מיקי סירושטיין מבצע עבירה מאחור על לוסיו מרניאו וזה רואה את הכרטיס הצהוב השני ומורחק מהמשחק.

דקה 62: כדור חופשי של אופיר מזרחי מצא את ראשו של לוסיו אך , הברזילאי המשיך מקרוב בנגיחה חלשה למרכז השער שנעצרה בידי שוער המארחת.

דקה 71: קריית שמונה מאזנת את התוצאה ל2:2!!! לאחר דקות רבות של שליטה אבסולוטית מצד האריות הכחולים הגיע גם שער השוויון מרגליו של המחליף אופיר מזרחי. צמד המחליפים מזרחי את לוין היו אחראים על שער השוויון כשהאחרון מצא בכדור עומק נהדר את הראשון וזה המשיך בנגיעה אל הרשת הגבוהה של בוריץ' שנותר חסר אונים.

דקה 84: כמעט מהפך , גיא בן לולו הצעיר השתלט על כדור על שפת הרחבה ובעט גבוה מעל השער מהזדמנות טובה למדי, פספוס גדול.

תוצאת סיום: תיקו 2:2 בין הפועל חיפה לעירוני קריית שמונה.

הרכב פותח: דז'וגאס ברטקוש, דור אלו, עידן נחמיאס, אורי דהן, ניר דרורי, סמואל בראון, אדריאן רוצ'ט, ידין לוגסי, רועי קהת, עבדאללה חליחל ולוסיו מרניאו. כן שותפו: יובל לוין, אופיר מזרחי, יואב הופמייסטר, גיא בן לולו ואמיר בן שמעון.

כאמור, לקבוצה נותר משחק אחרון בשלב הבתים בגביע הטוטו כשתארח ביום ראשון ה-16.8 את בני סכנין בשעה 20:15 (שידור ישיר בספורט 5 stars) לפרוטוקול מצידה לאחר שאיבדה סיכוי להעפיל אל הגמר. יחד עם זאת, ינסו האריות הכחולים לרשום ניצחון בכורה רגע לפני משחק הפתיחה בליגה ועל הדרך למנוע מיריבתה את ההעפלה אל גמר גביע הטוטו, כשערב המשחק בני סכנין היא הקבוצה בעלת המאזן הטוב ביותר במפעל ונמצאת בדרכה אל שלב הגמר.

 

כתב: דור ביטון

שתף: