מכתב מיושב ראש המועדון לראשות השידור

להלן מכתב יושב ראש המועדון, איזי שרצקי, לראשות השידור בדבר בחירת המשחק המרכזי של המחזור.

שלום רב,

הבוקר נשלחה לקבוצות ליגת העל תכנית המשחקים והשידורים למחזור הקרוב.

לתדהמתי עולה משם כי המשחק המרכזי של המחזור שנבחר להיות משודר על ידכם הוא המשחק בין מכבי תל אביב (בפעם המי יודע כמה..) לביתר ירושלים.

שוב משיקולים שאינם ברורים לאיש הועדף לשדר את מכבי תל אביב שכבר זכתה באליפות אמש לבין ביתר ירושלים, זאת כאשר באותו המחזור ממש, מתקיים קרב ישיר על המקום השני בליגה, בין נציגות הצפון והדרום, כאשר המנצחת בו תוכל להגיע היישר לסיבוב השלישי במוקדמות הליגה האירופאית (במידה ומכבי תל אביב תזכה בגביע המדינה השבוע) ולסיים כסגנית האלופה של ליגת העל.

כל בר דעת מבין שגם הפעם "המשחק המרכזי" שנבחר על ידיכם הוא לא המשחק המרכזי של המחזור.

מובן כי כאשר מדובר בערוץ מסחרי כזה או אחר, המשחקים הנבחרים הם בעיקר משיקולי רייטינג ללא כל קשר מחייב למיקום הקבוצות והליגה וללא כל קשר לרמת החשיבות של המשחק על הליגה. אך לא כך הדבר צריך להיות כאשר מדובר בערוץ ציבורי שאמור להיות מנוע משיקולי רייטינג.

ידוע לי כי עלויות השידור ושליחת הצוות לקריית שמונה הרחוקה, גבוהות יותר משידורים בגוש דן ועדיין, קריית שמונה היא חלק ממדינת ישראל ומליגת העל. זכור לכל כי גם בעונת האליפות שודרנו פחות מכולם וגם בעונה זו, כאשר עירוני קריית שמונה ניצבת במקום הראשון או השני ברב שלבי העונה היחס זהה. אין לי כל בעיה לחשוף את מספר הפעמים בהן שודרה עירוני קריית שמונה במשחק המרכזי לעומת מכבי תל אביב. הפער, מסתבר, עצום ביחס למיקום הקבוצות בטבלת הליגה. אני טוען כבר 15 שנה שקרית שמונה, לפחות לפי היחס אליה, נדמה כי נמצאת מחוץ לישראל. מדיניות השידורים שלכם, ערוץ ציבורי במדינת ישראל, היא דוגמה חיה לטענותיי.

אני פונה אליך ומבקש ממך לשנות את ההחלטה השערורייתית שנלקחה על ידכם אם בטעות ואם לאו, ולשדר במשבצת "המשחק המרכזי" את המשחק המרכזי באמת של המחזור הקרוב.

אודה להתייחסותך בהקדם האפשרי.

בכבוד רב,

איזי שרצקי, יו"ר
עירוני איתוראן קריית שמונה.

 

שתף: