,

הכר את היריבה – הפועל מגדל העמק

הכר את היריבה - הפועל מגדל העמק

רקע כללי: הפועל מגדל העמק היא קבוצת ליגת נמוכות טיפוסית ללא סכומים גדולים. מאז הוקמה הקבוצה ועד היום מדשדשת מגדל העמק בין ליגה א' לליגה ב'. הקבוצה מעמק יזרעאל משחקת בליגה השלישית בטיבה בארץ (ליגה א') כבר במשך כשש עונות רצופות, כשאת מרבית עונותיה היא מעבירה כקבוצת אמצע טבלה ומטה.

היסטוריה: מגדל העמק נוסדה בשנת 1959 כשאת ארבע העונות הראשונות בהיסטוריה של המועדון הצנוע הוא מעביר בליגה הנמוכה ביותר בישראל. אך, בסיום עונת 1963/64 אנשי העמק חגגו את העלייה ההיסטורית מבחינתם כשזכו באליפות והעפילו לראשונה לליגה ב'. כמו כן, במועדון הקטן קיוו להעפיל במהרה אל ליגה א' ולהמשיך לטפס במעלה הכדורגל הישראלי. העלייה המדוברת אל ליגה א' אכן התממשה אך בחלוף שמונה עונות (1970-1971) מאז ועד היום מתנדנדת הקבוצה בין שתי הליגות הנ"ל. כאמור, במרוצת השנים חוותה מגדל העמק מספר ירידות אל ליגה ב' ומספר עליות אל ליגה א'. בתוך כך, לפני כשנתיים הבלתי יאמן כמעט וקרה כשהקבוצה הקטנה הייתה כפסע מעלייה היסטורית אל הליגה הלאומית אך, לאחר הדחה כואבת בגמר הפלייאוף לעירוני טבריה בפנדלים נגוז החלום. אשתקד, חוותה מגדל העמק עונה קשה במיוחד שרק לאחר ניצחון במשחקי ההישרדות מול בני פרדיס הבטיח לקבוצה את ההישארות בליגה א'.

עונה נוכחית: האיש אשר אמון על מלאכת האימון העונה הוא אלי מזרחי. בתוך כך, מזרחי וחניכיו נמצאים בחלוף שמונה מחזורים במקום ה-12 בטבלה עם מאזן של שני ניצחונות, שתי תוצאות תיקו וארבעה הפסדים.

הדרך בגביע המדינה עד לסיבוב ח': מגדל העמק החלה את דרכה כבר בסיבוב ה' בו התארחה לקרב צפוני אצל עירוני טבריה עלייה גברה בתוצאה 2-1. כאשר בסיבוב הבא (סיבוב ו') זכתה הקבוצה מהעמק להגרלה נוחה בדמותה של מכבי בסמת טבעון מליגה ג' עלייה גברה רק לאחר שער ניצחון דרמטי בדקה האחרונה של המשחק. אם לא די בכך, המזל האיר פנים למזרחי וחבורתו כשגם בסיבוב ז' הם זכו להגרלה קלה בביתם כשאירחו את עירוני גדרה מליגה ג', הפעם זה כבר הלך קל יותר ולאחר שהביסו 4-0 העפילו אל סיבוב ח' כשהיום התבשרו בעמק על המפגש המרגש מבחינתם עם קבוצת ליגת העל עירוני קריית שמונה.

סגל שחקנים: סגל השחקנים ברובו מורכב משחקנים צעירים כשלצידם ניתן למצוא שתי שמות מוכרים בדמותם של הקשר שלומי חנוכה והחלוץ ניקולאס פלצ'וק. כאמור, חנוכה ופלצ'וק הינם השחקנים הבולטים ביותר בשורותיה של מגדל העמק.

מפגשים בין הקבוצות: מדובר במפגש הראשון בהיסטוריה בין שני המועדונים.

מאמן הקבוצה חיים סילבס התייחס אמש לתוצאותיה של ההגרלה ואל יריבתו הצנועה ואמר: "אנו מכבדים כל יריבה. ובגביע כמו תמיד הכל דורש תשומת לב מירבית בגלל שזה משחק יחיד ולא בר תיקון. נלמד אותם ונתכונן אליהם כפי שהיינו מתכוננים לכל יריבה אחרת, נצטרך לעבור את המשוכה הזו. שכן, עירוני קרית שמונה מסמנת תמיד את הגביע כאחת המטרות המרכזיות שלה".

 

כתב: דור ביטון

שתף: