,

הכר את היריבה: הפועל חדרה

הכר את היריבה: הפועל חדרה

רקע כללי: הפועל חדרה היא הקבוצה בעלת השם הארוך ביותר בליגת ג'פניקה מאחר ומדובר בקבוצה מאוחדת בין הערים חדרה וגבעת אולגה, מכאן נובע ששמה של הקבוצה הוא "הפועל חדרה- גבעת אולגה שולם שוורץ". מאין מגיע השם 'שולם שוורץ אתם שואלים את עצמכם, הרי שהקבוצה החליטה לחלוק כבד לשחקן עבר גדול בשם 'שולם שוורץ' המזוהה עם הקבוצה. בתוך כך, חדרה הודיעה על הנצחתו במשחק ידידותי נגד מכבי חיפה שנערך במיוחד לזכרו.

היסטוריה: הפועל חדרה נוסדה בתחילת שנות ה-30 של המאה הקודמת. לאחר כעשרים שנות קיום (1953/54) לערך הצליחה הקבוצה להעפיל אל הליגה הבכירה אך, נשרה לליגת המשנה תוך עונה אחת בלבד. כמו כן, במאי 1957 השתתפה חדרה במשחק שנוי במחלוקת ונדיר בנוף הכדורגל הישראלי. המקרה המדובר הינו משחק בין חדרה לבית"ר ירושלים באצטדיון ימק"א (מגרשה הביתי של בית"ר באותם ימים), הירושמלים "מכרו" לחדרתים את המשחק על מנת למנוע את עלייתה של הפועל ירושלים לליגת המשנה (הליגה הראשונה בישראל דאז). בתוך כך, חדרה עצמה שבה לליגה הראשונה רק בסיומה של עונת 1969/70 בה סיימה במקום הראשון בליגה השנייה. עונה לאחר מכן נרשמה היסטוריה עבור במועדון שלראשונה בתולדותיו הצליח לשרוד בליגה הבכירה בזכות הפרש שערים עדיף על פני מכבי פ"ת. אך, יחד עם זאת עונה לאחר מכן שוב נשרה אל הליגה השנייה לאחר שסיימה במקום האחרון. עונת 1974/75 זכורה לאנשי המועדון כעונת השיא בתולדותיה כשהצליחה הקבוצה לסיים במקום השביעי בליגה הבכירה ואף הגיעה למעמד חצי גמר גביע המדינה (הישג שיא עד היום במפעל זה). בנוסף, התואר הראשון והיחיד של המועדון הושג בעונת 1985/86 לאחר זכייה בגביע הטוטו של הליגה הארצית (השלישית בטיבה). עד סוף שנות ה-80 חדרה הייתה לקבוצת צמרת בליגה השנייה אך לא השכילה להעפיל חזרה אל הליגה הבכירה. בשנות ה-90 דשדשה הקבוצה בין הליגה הלאומית לליגה א' שהפכה לליגה הרביעית עקב שינוי במבנה הליגות, ב-2003 התרחש רגע השפל של המועדון שירד עד לליגה ב'. כמו כן, בשנת 2006 אוחדו כל הקבוצות באזור חדרה כגון: הפועל נחליאל, הפועל בית אליעזר והיריבה העירונית מכבי חדרה, כל אלה אוחדו לקבוצה אחת בשם עירוני "ערן" חדרה להנצחתו של ערן אביטן בן העיר שנהרג בתאונת דרכים, מאוחר יותר שונה שוב שמה של הקבוצה להפועל "ערן" חדרה וכנפי הצניחה המזוהים עם חטיבת הצנחים בה לחם אביטן שולבו בסמל המועדון. בספטמבר 2015 שוב התרחש איחוד הפעם בין הפועל חדרה למ.ס. גבעת אולגה שתי קבוצות ששיחקו באותה ליגה א' צפון לפני האיחוד ביניהן. האיש שאחראי על האיחוד הוא לא אחר מאשר ראש עיריית חדרה דאז צבי גנדלמן. אשתקד, עונה שהחלה רע מאוד עבור הפועל חדרה קיבלה תפנית גדולה לאחר מינוי של ניסו אביטן למאמן הקבוצה במקומו של מומו ניסטל, מכאן הדרך למעלה הייתה סלולה ובסופה של העונה הפועל חדרה הצליחה להקדים בנקודת אחת את הפועל ראשל"צ ולהעפיל לליגת ג'פניקה לאחר 39 שנות היעדרות.

עונה נוכחית: עד כה, עוברת על הפועל חדרה עונה חלומית שכן מדובר בקבוצה בעלת התקציב הקטן ביותר אי פעם של קבוצה בליגת ג'פניקה. אך, כל זה לא מפריע למאמנה ניסו אביטן להוביל את הקבוצה הצנועה לעונה חלומית, כשחדרה ניצבת במקום השלישי בטבלה לאחר 18 מחזורים ואף העפילה לפני שלושה ימים אל רבע גמר גביע המדינה. חדרה מחזיקה במאזן של 22 שערי זכות ו22 שערי חובה, כשמלך שערי הקבוצה העונה הוא החלוץ לוסיו מרינאו.

סגל שחקנים: כאמור, מדובר בקבוצה צעירה מאוד שמרבית סגלה הוא שחקנים מושאלים מקבוצות כמו: מכבי חיפה, מכבי ת"א והפועל ב"ש לצד מספר שחקנים זרים טובים שכל זר הוא פשוט בינגו. אך, עם פתיחת חלון ההעברות החודש עזבו את הקבוצה שני שחקניה הזרים שהיו למפתח שלה בחצי העונה הראשונה הקשר האחורי קווין טאפוקו עזב לב"ש ואנז' פרדי פלומיין עזב לבית"ר ירושלים. בנוסף, במהלך השבוע האחרון הקשר הצעיר המוכשר מוחמד אבו פאני שב למכבי חיפה לאחר שזו חפצה בשירותיו. יחד עם זאת, בקבוצה הספיקו להחתים קשר זר בדמותו של ג'ורג' פוצ'יבה שעשוי לערוך בכורה במשחק הקרוב. לצד כל זה, בסגל הקבוצה צריך להיזהר מהחלוץ הפורה לוסיו מריאנו שרק לפני שלושה ימים הבקיע צמד בגביע המדינה ואת השוער אוסטין אג'ידה המנוסה שנותן המון שקט לחלק האחורי של הקבוצה. אומנם, מדובר בקבוצה צעירה אך, כזו שהוכיחה לא פעם כי לא משנה כמה קשיים מחוץ לכר הדשא עוברים על המועדון, היא מצליחה לשמור על יציבות ולהיות חלק משמעותי בחלק העליון של הטבלה.

מאזן בין הקבוצות: שתי הקבוצות נפגשו פעמיים בלבד. כשבפעם הראשונה הייתה זו קריית שמונה שגברה על חניכיו של אביטן 2-0 במסגרת גביע הטוטו. אך, במפגש הליגה בסיבוב הקודם שער דרמטי של אסי גומה הכריע והקנה להפועל חדרה את הניצחון.

 

כתב: דור ביטון