,

הכר את היריבה: בני יהודה

הכר את היריבה: בני יהודה

רקע כללי: מועדון הכדורגל בני יהודה ת"א הוקם בשנת 1936 בדרומה של העיר תל אביב. המועדון מזוהה יותר עם מכל עם אזור שכונת התקווה שבעיר. כמו כן, סמלה המוכר לכל אוהד כדורגל ישראלי ממוצע הוא כמובן התרנגול (בעבר כאשר נערכו משחקים באיצטדיון המיתולוגי בשכונת התקווה התרנגול היה מתהלך על כר הדשא לפני פתיחת המשחק). במהלך, שתי העונות האחרונות הקבוצה נמצאת בבעלותו של איש העסקים אוהד הקבוצה ברק אברמוב.

היסטוריה: הסיפור מאחורי שמה של הקבוצה (בני יהודה) הינו סיפור מרתק, כאשר ילדי שכונת התקווה החליטו בשלהי שנת 1935 להקים קבוצת כדורגל בשם "תל חי". אותם הילדים היו חברים בתנועות נוער כאלו ואחרות, כאשר הקבוצה שיחקה בעיקר בשכונות צ'לנוב, שיבת ציון, וגבעת נווה שאנן אשר ממוקמות בדרום העיר. כאשר הוחלט על הקמת קבוצת בוגרים שונה שמה ל- "בני ציון" , זמן קצרצר אחר כך שינו את שמה של הקבוצה פעם נוספת הפעם ל-"ארגון הנוער התימני בני יהודה". לבטח, שואלים את עצמכם איך הגיעו לבני יהודה אז הסיבה היא בהחלט מרתקת משום שההחלטה על שינוי שמה על ידי מייסדה התקבלה בשבוע בו קוראים את פרשת "ויגש" בה נכתב "ויגש אליו יהודה" מכאן מגיעה שמה של הקבוצה. בתוך כך, לקבוצה ישנן כ-53 עונות בליגת העל (כולל עונה זו). את התואר הראשון בהיסטוריה של המועדון הושג בשנת 1967-1968 כשהקבוצה זכתה בגביע המדינה במרוצת השנים הוסיפה לארון התארים שלה עוד שתי זכיות בגביע המדינה (1980-1981, 2016-2017), בעונת 1989-1990 רשמו הכתומים זכייה היסטורית באליפות המדינה. בנוסף, הצליחה הקבוצה משכונת התקווה לזכות פעמיים בגביע הטוטו (1992,1997), אם לא די המועדון רשם מספר הופעות במפעלים האירופיים (גביע האינטרטוטו, גביע אופ"א והליגה האירופית) אך, ראוי לציין כי מעולם לא השכילה להעפיל אל שלב הבתים מהמוקדמות. רגע מכונן במועדון הצנוע התרחש לפני כשתי עונות אז רכש איש העסקים ברק אברמוב את זכויות הבעלות מידיו של משה דמאיו אשר ניהל את הקבוצה במשך 13 עונות.

עונה נוכחית: בני יהודה בראשותו של המאמן השאפתן והמצויין יוסי אבקוסיס נמצאת בעונה גדולה עד עתה כשהקבוצה ממוקמת במקום השלישי לאחר 11 מחזורי ליגה. אחד הנתונים המעידים יותר מכל על הצלחתה של הקבוצה העונה הוא ששניים (ירדן שועה ומאוויס צ'יבוטה) מחלוציה נמצאים בראש טבלת מלכי השערים בצוותא עם לוסיו מהפועל חדרה כשלכל השלושה יש מאזן של שישה שערי ליגה. הכתומים, מחזיקים בהתקפה השנייה הטובה בליגה בכיבוש שערים כשרק המוליכה הגאה מכבי ת"א מקדימה אותה בנתון זה. כמו כן, לקבוצתו של יוסי אבוקסיס ישנן שתי הפסדים בלבד העונה כשאת האחרון ספגה רק לפני כארבעים ושמונה שעות בלבד לבני סכנין.

סגל שחקנים: כידוע, בני יהודה מתאפיינת בשנים האחרונות כקבוצה אשר נבנת במרביתה על שחקנים צעירים מבטיחים או לחילופין שואלת מספר לא מבוטל של שחקנים מקבוצות הליגה  ראיה לכך, שבמהלך שלושת העונות האחרונות מחזיקה הקבוצה בסגל הצעיר ביותר בליגה. אך, לקבוצה ישנם מספר זרים איכותיים מאוד אשר משתלבים בצורה פנטסטית במרקם הקבוצתי. שחקניה הבולטים של הקבוצה מהשכונה הם: צמד החלוצים הצעירים מאוויס צ'יבוטה (נרכש הקיץ ממכבי ת"א) וירדן שועה (לו זו עונתו הראשונה בסגל הקבוצה הבוגרת). מלבדם ראוי לציין את אקס ק"ש הבלם הספרדי קרלוס קוויאר שהגיע לקבוצה לאחר ששוחרר מבית"ר ירושלים עם פתיחת העונה אך, השתלבותו המהירה בקבוצה שידרגה רבות את הסגל. לבטח שואלים את עצמכם מדוע אנו לא מציינים את שוערה הליטאי המצויין אמליו זובאס, התשובה לכך פשוטה, משום שזובאס פצוע ויחמיץ את המפגש הקרוב עם קבוצתנו כשאת מקומו יתפוס יהונתן שאבי הצעיר.

מאזן בין הקבוצות: לחובבי הכדורגל שבנינו מובטח משחק מצויין לפחות על פי הסטטיסטיקה שאומרת דבר מפתיע לכל הדעות כשכבר למעלה משבעה מפגשים ברציפות לא הושגה תוצאת תיקו! אם לא די בכך, בחמשת המפגשים האחרונים לא הייתה קבוצה אחת שרשמה שתי ניצחונות ברצף על יריבתה (כשהאחרונה שיצאה עם ידה על העליונה הייתה הקבוצה מהשכונה) אך, דווקא קריית שמונה היא זו שמוליכה את המאזן בין השתיים, ואף רשמה שלוש ניצחונות מתוך החמישה המפגשים האחרונים.

 

כתב: דור ביטון

שתף: