,

הכר את היריבה: מ.ס. כפר קאסם

הכר את היריבה: מ.ס. כפר קאסם

רקע כללי: מ.ס. כפר קאסם משחקת בליגה א' מזה שש שנים, במהלכן הצליחה הקבוצה להגיע פעמיים במהלך שלושת העונות האחרונות עד כדי משחקי המבחן על הזכות לשחק בליגה לאומית. כמו כן, בשני המקרים הייתה קרובה מאוד לעשות את ההיסטוריה הגדולה אך, לאחר שערים דרמטים אותם ספגה הודחה על ידי הפועל ירושלים והפועל נצרת עילית. בתוך כך, מ.ס. כפר קאסם היא הקבוצה הבכירה בעיר יחד עם שמשון כפר קאסם, כשלעיר ישנן לא פחות מארבע קבוצות שונות, כולל השתיים הללו. שתי הקבוצות האחרות הן: הפועל שועאע כפר קאסם המשחקת בליגה ב', ומ.כ. כפר קאסם ניבראס המשחקת בליגה ג'.

היסטוריה: המועדון הצנוע הוקם בשנת לפני כ-17 שנים בלבד (2002), לאחר שהתבצע איחוד בין מכבי והפועל כפר קאסם. בעונת הבכורה של הקבוצה המאוחדת הצליחה לסיים כאלופת ליגה ב' דרום א' ולהעפיל לליגה א'. אך, לאחר כשלוש שנים בלבד כפר קאסם נשרה חזרה לליגה ב'. כמו כן, הקבוצה המשיכה להשקיע משאבים רבים על מנת להצליח לעמוד ביעדים, ובסיומה של עונת 2012/2013, סיים המועדון במקום השלישי במוביל למשחקי הפלייאוף על העלייה לליגה א'. במהלך הפלייאוף הקבוצה מהמגזר עברה את מ.ס. שיכון המזרח ובני אורתודוכסים יפו כשבגמר גברה בפנדלים על הפועל ערד ובשל כך הצליחה לשוב אל הליגה השלישית בטיבה. בתוך כך, במהלך העונות האחרונות מנהלי הקבוצה והעומדים בראשותה משקעים כספים רבים במונחים של ליגה א' והכל בכדי להגשים את החלום ולהעפיל אל הליגה הלאומית. במהלך שלושת העונות האחרונות זה כמעט וקרה פעמיים אך הפסדים דרמטים לאחר במשחקי המבחן מול קבוצה מהלאומית הכריעו את כפר קאסם שלא הצליחה במשימה, אך העונות האלו ייזכרו בזכות פלייאוף אדיר של הקבוצה שגברה על כל הקבוצות במשחקי חוץ. בתוך כך, במהלך השנים האחרונות איצטדיונה ה-"ביתי" של כפר קאסם היה איצטדיון 'וינטר' בר"ג אך, העונה שבה הקבוצה לארח בעירה לאחר שהאיצטדיון שודרג ועומד בקריטריונים למשחקי ליגה א' מדובר באיצטדיון קטן וצפוף וביתי מאוד. בנוסף, מהלך השנים הקרובות, צפויה להסתיים בנייתו של האיצטדיון החדש שיכיל כ-7000 מקומות ישיבה ואף  עם יציעים מקורים. לעומת זאת, אירוע אחד עצוב זכה להנצחה ראויה על ידי המועדון, כשבשנת 2015 נרצח שחקן הקבוצה דאז סוהיב פריג' , ולזכרו החליט המועדון להוסיף את שמו סוהיב אל שם הקבוצה ומאז קרויה הקבוצה "מ.ס. כפר קאסם סוהיב".

הדרך אל שמינית הגמר: כפר קאסם התחילה את דרכה העונה בגביע המדינה כבר בסיבוב ה' כשפגשה למשחק חוץ את הפועל אזור מתחתית ליגה א' דרום וגברה עליה 1-0. בסיבוב ו' , שוב הוגרלה למשחק חוץ וגם הפעם חזרה לביתה עם ידה על העליונה לאחר שהביסה את מכבי השקמה רמת חן מליגה ג' בתוצאה של 5-0. כמו כן, ההגרלות המשיכו לא להטיב עם הקבוצה כשגם בסיבוב ז' היא הוגרלה למשחק חוץ הפעם אצל הפועל פתח תקווה מהליגה הלאומית ובזכות שער אדיר שנבחר לשער הסיבוב הצליחה להכניע את הקבוצה מהלאומית 1-0 במושבה. בתוך כך, בפעם הרביעית ברציפות הוגרלו שחקניו של איסמעיל עמר למשחק חוץ גם הפעם אצל קבוצה מהלאומית הפועל "ניר" רמת השרון ובמשחק בו הקבוצה מהמגזר הוכיחה עליונות לכל אורכו הצליחה להעפיל אל שמינית הגמר לראשונה בתולדותיה בזכות שער עמוק בתוך המחצית השנייה שהקנה לכפר קאסם את הכרטיס למפגש מולנו. אם נשים לב, מדובר בקבוצה טובה מאוד שלא מרבה לספוג ולראשונה בגביע תשחק בביתה, בהחלט קבוצה בקנה מידה של ליגה לאומית.

עונה נוכחית:  העונה הנוכחית עד כה, הצלחה ענקית עבור כפר קאסם שכן הקבוצה מוליכה את ליגה א' דרום בפער של שלוש נקודות מסגינתה הכח " עמידר" רמת גן. כאמור, הקבוצה מהמגזר סופרת הפסד בודד ב-15 משחקי ליגה בתוספת ארבעה משחקי גביע המדינה (סיבוב שלם עם הפסד בודד) , הפעם האחרונה שהקבוצה נכנעה הייתה לפני כשלושה חודשים שהפסידה בחוץ לירמיהו חולון 2-0. מבחינת מאזן השערים מדובר בקבוצה בעלת ההתקפה החזקה ביותר בליגה עם לא פחות מ-33 כיבושים ( ממוצע של למעלה משני שערים למשחק), לעומת 9 ספיגות בלבד (ממוצע של פחות  מ- 0.7 שערים למשחק).

סגל שחקנים: כאמור, האיש שאמון על מלאכת האימון העונה הוא איסמעיל עמר שמוכיח עד כה, כי הוא בהחלט מתאים לקבוצה כמו כפפה ליד. מבחינת סגל השחקנים לקבוצה מספר שחקנים בולטים בקנה מידה של ליגות נמוכות כשבראשן החלוץ יוסי אסייג שהוכתר שתי עונות ברציפות כמלך שערי הליגה, כשהעונה כבש לא פחות מארבעה עשר שערי ליגה. אליו מתווסף הקשר אוהד אדלשטיין שמציג יכולת טובה, עוד בגזרת השחקנים היהודיים ניתן למצוא את השוער צליל חתוכה לו עבר בהפועל ת"א בליגת העל ואף הבלם בן כוואז אף לו עבר בליגת העל אצל הפועל כפ"ס. השחקן המוכר ביותר אצל היריבה מבחינת שחקני המגזר הלא הוא החלוץ וקפטן הקבוצה סאמח מרעב המוכר מליגת החופים.

מפגשים בין הקבוצות: מדובר במפגש הראשון בהיסטוריה בין שני המועדונים.

 

כתב: דור ביטון

שתף: