ראיון עם עידן נחמיאס

סיקור המשחק - עירוני קריית שמונה נגד בני סכנין

עידן נחמיאס הגיע אלינו בגיל 14, היישר אל מחלקת הנוער, לאחר שאת צעדיו הראשונים עם הכדור ערך בקצרין העיר בה נולד וגדל.
במהלך שנותיו בקבוצות המחלקה היה עידן לשחקן הבולט מידי עונה, התקדמותו והצלחתו לא נעלמו גם מעיניהם של מאמני הנבחרות הצעירות כשאת זימון הבכורה שלו קיבל מעופר פביאן וגדי ברומר בגיל 16 בלבד.
מאז הפך נחמיאס למוזמן קבע ואף תפס במהירות את מקומו בהרכב הראשון. בתוך כך, בקבוצה הבוגרת של המועדון ידעו כי צומח להם בין הידיים בלם מקומי מצויין וזה רק שאלה של זמן עד שיעשה את קפיצת המדרגה ויהפוך לבלם הראשון של קריית שמונה. העונה, הבלם הצעיר מתחיל את עונתו השנייה בבוגרים אך בניגוד לקודמתה הפעם כבלם הראשון ושחקן הרכב באופן קבוע, נחמיאס הפך למעוז ההגנה של הקבוצה ולאיש שבידיו מופקדת האחריות לנווט את כל החלק האחורי.

אם לא די בכך, הצלחתו קיבלה תפנית נוספת כשבגיל 19 נבחר לקפטן נבחרת הנוער. המגמה נמשכה גם בנבחרת הצעירה כשמאמן הנבחרת מרקו בלבול העניק לו במהלך הקמפיין האחרון את סרט הקפטן ובכך הפך נחמיאס לשחקן הראשון בהיסטוריה מקריית שמונה שעונד את סרט הקפטן בנבחרות ישראל. כעת, רגע לפני המשחק החשוב בשבת עם מכבי פ"ת התפנה עידן לראיון מיוחד לאתר הרשמי של המועדון.

איך אתה מסכם את פתיחת העונה עד כה, של הקבוצה ושלך באופן אישי: "מבחינה קבוצתית אני חושב שבמשחקי חוץ פתחנו את העונה פחות טוב, משהו היה בנו קצת נרפה בדקות האחרונות וזה עלה לנו בנקודות מאוד חשובות. אני שמח מאוד על הניצחון מול סכנין ובאנו מאוד מוכנים למשחק. מצד שני, במשחקי בית באנו מוכנים מהרגע הראשון וזה היה משחקים טובים מאוד עם תוצאות טובות.
בפן האישי, אני חושב שבמשחקי גביע הטוטו התחלתי לא טוב, ואחרי זה בליגה המשכתי את העונה שעברה שאני חושב שהייתה לי עונה טובה".

איך אתה מסביר את השינוי במשחקי הבית מהעונה שעברה ובכך שהאיצטדיון הביתי חוזר להיות מבצרה של הקבוצה: " כשחקן בית אני יכול להגיד שבכל קבוצת גיל שהייתי בה, הבית הזה תמיד היה מבצר. לא משנה מול מי היינו תמיד ק"ש היה מקום שקשה לקחת בו נקודות ובקושי היינו סופגים שערים. בבוגרים בשלוש העונות האחרונות זה קצת אבד. העונה שמנו דגש מטורף על משחקי הבית, לפני כל משחק אנחנו מדרבנים אחד את השני. מבינים שהבית שלנו זה מקום שהנקודות צריכות להישאר פה ולא ללכת לשום מקום, ובאמת כולם מבינים שקריית שמונה זה הבית והאיצטדיון הזה הוא המבצר שלנו".

מאז חילופי השוערים ההגנה התייצבה ונחשבת לאחת ההגנות החזקות בליגה, איך קורה חיבור כזה מהיר עם שוער חדש ועוד זר: "אני יכול להגיד שברטקוש התחבר אלינו בצורה מטורפת ובמהירות גדולה, כבר מהאימון הראשון הרגשתי כאילו אני משחק איתו חודשיים. היה לנו כל שחקני ההגנה חיבור גדול איתו מהרגע הראשון. מדובר בשוער ברמה מאוד גבוהה, הוא שוער איכותי, אם צריך להעיף כדור למעלה הוא מעיף, אלה דברים שנותנים ביטחון לחוליית ההגנה".

אתה השחקן הראשון שמשחק בק"ש ועונד את סרט הקפטן של אחת מנבחרות ישראל, מרגיש שמצייג גם את הקבוצה ולא רק את המדינה: "קודם כל זה כבוד ענק להיות קפטן נבחרת לא משנה אם מדובר בנבחרת הצעירה או כל נבחרת אחרת, זה משהו מיוחד מאוד מבחינתי. אני מרגיש שאני מביא הרבה כבוד לקבוצה".

מה הציפיות שלך העונה מבחינה קבוצתית והן מבחינה אישית: "מבחינה קבוצתית אני חושב שהציפיות הן לעשות עונה יותר טובה מהעונה הקודמת, אני לא אצא בהצהרות אבל רוצים לעשות עונה יותר טובה. באופן אישי, אני רוצה להמשיך במגמת עלייה ולהתקדם כמה שיותר, ללמוד מכמה שיותר אנשים שאני יכול ומקווה להגיע הכי רחוק שאפשר".

כשנשאל על מיעוט האוהדים הגיב: "אין ספק שקהל תמיד מוסיף לשחקנים והוא כוח. במשחקים האחרונים חלה התעוררות ואנחנו מרגישים בזה, אבל אם ניקח את סוף העונה שעברה ותחילת העונה זה מבאס כשחקן לשחק מול מעט אוהדים. החלום שלי שיגיעו אוהדים, וימלאו את האיצטדיון. גם העונה יש קבוצה שכיף לראות אותה משחקת. אני יכול להגיד לאוהדים שבמיוחד במשחקי הבית אנחנו נותנים 400-500% שלנו למענם, כמובן שגם במשחקי החוץ אבל בבית כמובן שיש אקסטרה מוטיבציה, ועובדה שאנחנו הקבוצה שרצה הכי הרבה בליגה ומקיאים את הדם שלנו על המגרש".

האם יש לך שחקן שאתה שואב ממנו השראה: "סרחיו ראמוס, אני מנסה ללמוד ממנו להגיע למאני-טיים. אני לפעמים לפני משחקים אני רואה את הקליפ של הגולים שלו ומנסה ללמוד איפה הוא עומד במצבים נייחים ובקרנות".

מה החלום הכי גדול שלך: "שואף להגיע לרמות הכי גבוהות באירופה ולהישאר שם, לא רק להגיע"

לסיכום מה נאחל לעידן להמשך העונה: "להמשיך לשמור על רשת נקייה".

כתב: דור ביטון

שתף: