,

סיכום הסיבוב הראשון: עונת 2018/19

סיכום הסיבוב הראשון: עונת 2018/19

סיכום הסיבוב הראשון בליגת ג'פניקה לעונת 2018/2019: כמה רגעים לפני שהסיבוב השני יוצא לדרך, עצרנו לרגע על מנת לסכם את הסיבוב שהיה ולקבץ עבורכם כמה מספרי מפתח של הקבוצה מהסיבוב שהיה. כמו כן, עירוני איתוראן קריית שמונה ניצבת במקום השביעי בטבלה לאחר הסיבוב הראשון כשבמאזנה 16 נקודות בדיוק כמו להפועל חיפה הממוקמת במקום השישי המוביל לפלייאוף העליון. ראוי לציין, כי מלבד שתי הקבוצות הללו ישנן עד שתי קבוצות עם מאזן נקודות זהה ובין כל הארבע מפרידים הפרשי שערים. חניכיו של סילבס מצאו את הרשת 13 פעמים (ממוצע הבקעה של שער למשחק) ומנגד ספגו 12 פעמים (ממוצע ספיגה של 0.8 שערים למשחק). לשם השוואה אשתקד לאחר הסיבוב הראשון סיימה הקבוצה את 13 המחזורים הראשונים במקום השביעי (זהה לעונה הנוכחית) אך, עם 19 נקודות במאזנה ומאזן שערים (12:16).

מספרי מפתח מהסיבוב הראשון:
מלך השערים: מוחמד שכר ויואל אבוצירה 2 שערים כ"א.

מלך הבישולים: ואלון אחמדי 7 בישולים (מוליך את טבלת הבישולים בליגת ג'פניקה העונה).

השחקן שרץ הכי הרבה על המגרש: הקשר הצעיר סמואל בראון הוא השחקן שרץ הכי הרבה עם ממוצע של מעל ל-10.5 ק"מ למשחק.

השחקן שמחלץ הכי הרבה כדורים: מרכוס דיניז עם 131 חילוצי כדור מוצלחים (מוליך את טבלת ליגת ג'פניקה בקטגוריה זו).

הקבוצה שרצה הכי הרבה על המגרש: עירוני קריית שמונה שנייה בקטגוריה זו רק למכבי ת"א כשבממוצע רצה הקבוצה כ-98 ק"מ במשותף למשחק, נתון המראה על כושר גופני מצויין.

השחקן ששיחק את מספר הדקות הרב ביותר: עידן נחמיאס

שיאן הצהובים: איאד אבו עביד עם חמישה כרטיסים

אז מה היה לנו עד עתה: כאמור, את העונה פתחנו במשחק ביתי מסקרן נגד האלופה המכהנת הפועל ב"ש במשחק בו היינו שווים ניצחון אך, הסתפקנו בתיקו מרשים. לאחר מכן, במחזור השני יצאנו למשחק חוץ ראשון לעונה במסגרת הליגה נגד ה'כבשה השחורה' הפועל רעננה במשחק בו ספגנו את הפסד הבכורה לעונה לאחר שער ניצחון של הקבוצה מהשרון בדקה ה-92. מחזור שלישי שבנו הביתה למשחק קשה נגד מכבי נתניה בו רשמנו ניצחון ראשון לעונה (עד כאן, העתק הדבק של עונת המשחקים מאשתקד). מחזור רביעי ניסינו להמשיך במומנטום אך תיקו מאופס עם הפועל ת"א מנע זאת. מחזור חמישי הגיע אחד מהמשחקים היותר טובים שלנו בסיבוב הזה כשרשמנו ניצחון ביתי שני רצוף ומשכנע על בית"ר ירושלים. אך, דווקא אז שניראה שהקבוצה מצאה את הנוסחה המתאימה עבורה לעונה הזו ועלינו על גל של תוצאות חיובית ספגנו הפסד דרמטי וכואב מול הקבוצה המפתיעה של העונה הפועל חדרה. מחזור שביעי ייזכר כמשחק עם הפספוס הגדול ביותר עד כה מבחינתנו, במשחק בו שלטנו לכל אורכו ובלי עוררין נאלצנו להתמודד עם טעות שיפוט קשה שפגעה ישירות בתוצאת המשחק, אך הקבוצה הוכיחה כי העונה יש אופי אחר ושער מרהיב ביופיו של מוחמד שכר ( מועמד לשער הסיבוב) במספרת קבע חלוקת נקודות לא מוצדקת מבחינת החניכים של סילבס. מחזור שמיני ותשיעי בהתאמה ציפו לקבוצה שני משחקי חוץ קשים מאוד בשני מגרשים בהם לא ניצחה הקבוצה מספר לא מבוטל של שנים אך שני ניצחונות קשים וחשובים (ניצחונות חוץ ראשונים לעונה) הראו כי מה שנכון נעשה השנה בקריית שמונה. בתוך כך, במחזור השמיני הציגה הקבוצה את משחקה הטוב ביותר העונה כשהביסה 3-0 את בני סכנין. כמו כן, הקבוצה הצפונית התבססה חזק בצמרת הטבלה אך מספר לא מבוטל של פציעות משמעותיות הביאו לכך, שאת ארבעת המחזורים האחרונים של הסיבוב לרשות הצוות המקצועי יעמוד סגל חסר מאוד ודליל במיוחד בחלק הקדמי כרי הפסידה הקבוצה שלושה משחקים ברציפות ואף שני משחקי בית מתוך השלושה (כאמור, אלו היו הפסדי הבית הראשונים של הקבוצה מאז חודש ינואר). בתוך כך, במחזור האחרון שנעל את הסיבוב בקבוצה ידעו כי חייבים לעצור את שרשרת ההפסדים בייחוד לפני פתיחתו של הסיבוב השני ובמשחק חוץ קשה נגד סמי עופר השגנו תיקו דרמטי, בזכות מחזה שלא רואים כל יום ודי נדיר כששוער הקבוצה דז'יוגאס ברטקוס נגח עמוק בתוספת הזמן שער שיוויון ואת שערו הראשון בקריירה.

 

כתב: דור ביטון

שתף: