,

לקראת שבת: אוסטווינד ושוקרני בראיון לקראת האקסית

לקראת שבת: אוסטווינד ושוקרני בראיון לקראת האקסית

הפעם במדור "לקראת שבת" ורגע לפני משחק הליגה הקרוב מול הפועל חיפה בסמי עופר, כתב האתר הרשמי, בצלאל חבובה, לקח לשיחה פתוחה שני שחקנים שהצטרפו השנה לשורות עירוני איתוראן קריית שמונה והשם הפועל חיפה… איך נאמר.. דיי מוכר להם.

אור אוסטווינד ורועי שוקרני הם שניים מתוך חמישה שחקנים שעברו בין שתי הקבוצות בקיץ האחרון. בשבת (19:00, סמי עופר) הם חוזרים לקבוצת נעוריהם, הפועל חיפה. והפעם במדי קריית שמונה. למשחק פיקנטי ומעניין.

אור אוסטווינד, קשר (27). שיחק בשנתיים האחרונות בהפועל חיפה. וערך במדיה 60 הופעות בליגת העל, בהן כבש שני שערים.

רועי שוקרני, קשר אחורי (25). גדל במחלקת הנוער של הפועל חיפה. בקיץ 2013 חזר שוקרני להפועל חיפה. לאחר שנת השאלה בנצרת עילית מהליגה הלאומית.

בקיץ האחרון הצטרפו השניים לקריית שמונה. הושבנו אותם לראיון לקראת המשחק מול האקסית. בו שיתפו אותנו בתחושות לקראת המפגש מול קבוצת נעוריהם. סיפרו על ההתאקלמות בקבוצה. וכן על הציפיות מהם, קהל האוהדים, החיים בקרית שמונה. וגם על הנבחרת..

נתחיל עם אור. פתחת טוב את העונה בגביע הטוטו, אך נפצעת פציעה ביזארית משהו… חתך ברגל כתוצאה מטיול בנחלי הגליל… במשחקי הליגה נכנסת כמחליף. איך אתה מרגיש מבחינת כושר משחק?

"זה מה שהיה חסר לי האמת. "הפציעה הביזארית" כמו שאתה אומר, גרמה לי לפיגור משאר השחקנים מבחינת הכושר משחק. הכניסו אותי שלושה משחקים כמחליף. נגד רעננה שיחקתי 90 דקות, הרגשתי טוב. מקווה להמשיך."

לא הרבית לכבוש בהפועל חיפה. האם זה משהו שאתה רוצה לשפר?

"אני חייב לשפר. אני מודע לזה, אני עובד על זה. בשביל זה הגעתי גם לקבוצה יותר מתואמת ויותר התקפית. חוץ מהשיקול הכלכלי, גם היה חשוב לי הקטע המקצועי. להגיע לקבוצה שמשחקת בסגנון אחר. מקווה שאכן אעשה את זה".

רועי, גם לך הייתה פתיחת עונה טובה. ואף פתחת מול באר שבע. מול התל אביביות נכנסת כמחליף. ובאחרון לא שותפת. יש תחרות קשה על חולצת ההרכב?

"יש שחקנים טובים בכל העמדות. בטח בעמדה שלי. אני עובד קשה ומחכה להזדמנות שלי. יש לי עוד הרבה מה לתרום לקבוצה".

מה הציפיות האישיות שלך מהעונה הקרובה, והציפיות כקבוצה?

"הצפייה האישית שלי להיות בורג חשוב בקבוצה. להיות שחקן הרכב. ועם הקבוצה לכוון כמה שיותר גבוה".

איך ההתאקלמות עד כה בקבוצה?

אור: "מצוינת. אחת הסיבות לבחירה שלי בקריית שמונה. כי זה סוג של מקום משפחתי וחם. גם העיר עצמה וגם הקבוצה עצמה. אני מרגיש פה טוב".

רועי: "התאקלמות מצוינת.הגעתי למועדון מצוין, שבאמת לא חסר בו כלום. החבר'ה אנשים מאוד טובים ואני מאוד נהנה פה. מקווה לתרגם את האווירה שיש כאן להצלחה על המגרש"

מה דעתך על הקהל של קריית שמונה שכן הוא לא מהגדולים בליגה בלשון המעטה?

אור: "אלה שבאים. נותנים מעצמם ומשקיעים ומגיע להם כל הכבוד. אבל אין ספק שדווקא קבוצה כזאת שרגילה להישגים בשנים האחרונות בצמרת, יש צפייה ליותר. אבל זה לא מתפקידנו. אנחנו כשחקנים עושים את העבודה ומקווים להצליח על מנת להמשיך יותר ויותר קהל."

רועי: "קצת מבאס שלא מגיע הרבה קהל. אבל יש הרבה דברים טובים במועדון הזה ללא כל קשר לקהל שדיי מחפים על הנושא. אני מקווה שעם הזמן יבואו קצת יותר אוהדים. סך הכל יש קבוצה טובה שמכוונת גבוה".

מה אתם עושים בזמנכם הפנוי בקריית שמונה?

אור: "כמו שאני רואה פה זה לפי העונות. בקיץ אנחנו ישובים הרבה ביחד בבתים, על האש, יורדים לנחל מידי פעם כשיש ימי חופש או אחרי אימון. נפגשים הרבה יחד. כולם פה גרים ליד, זה סוג של ניתוק מהמשפחות. אז אנחנו בהרבה ערבים חברתיים. מאמין שבחורף יהיה יותר ישיבות בבית, ארוחות, חדר כושר ביחד".

רועי: "בדרך כלל נפגשים והולכים לחדר כושר. יש את הירדן שעשינו כמה מפגשים. סך הכל לא משעמם כאן, אנחנו נפגשים המון ולכן הקשר בין כל השחקנים הוא מיוחד".

עירוניקריתשמונהאור

מה השוני לדעתך בין שני המועדונים. הפועל חיפה וקריית שמונה?

אור: "מבחינה מקצועית אתה רואים שבשנים האחרונות קריית שמונה נמצאת בצמרת, ועושה דברים מדהימים מבחינת תארים ממקום כל כך קטן. מוציאים את המקסימום. מבחינת קהל, הפועל חיפה יותר מתוקשרת והעיר עצמה יותר גדולה. אז יש קומץ אוהדים יותר גדול שמגיע עם הקבוצה. חוץ מזה שני המועדונים מאוד ביתיים מאוד חמים, כל אנשי ההנהלה והצוות מאוד חמים במקומות האלה. גם בהפועל חיפה זה היה בשבילי בית. עכשיו גם בקריית שמונה אני מרגיש ממש טוב".

רועי: "קריית שמונה זה מועדון שמכוון תמיד גבוה. סוג הלחץ שונה, ציפיות גבוהות. הפועל חיפה זאת קבוצה שנאבקת כמעט מידי שנה בתחתית, שזה גם סוג של לחץ אבל כמו שאמרתי, קצת אחר".

שניכם לא עברתם הרבה קבוצות בקריירה. אתם שחקנים ביתיים אפשר לומר, קובעים יתד לזמן ארוך. עבור אור זאת תחנה שלישית, רועי קבוצה שנייה. קריית שמונה זאת קפיצת מדריגה עבורכם?

אור: "כן אין ספק. בעונה האחרונה שלי בהפועל חיפה הייתי מאוד דומיננטי. זה משהו שציפתי מעצמי ואני שמח. מבחינת קבוצתית פחות הצליח לנו ונשארנו בשיניים בעונה האחרונה. אבל רציתי להתקדם מקצועית וקרייתשמונה זה בהחלט התקדמות מבחינתי".

רועי: "בטח. הגעתי לקריית שמונה בשביל להתקדם. להתמודד על תארים. לחוות חוויות חדשות. ולטעום קצת יותר ניצחונות ממה שטעמתי עד היום. ומבחינתי זה בהחלט קפיצת מדרגה".

מן הסתם היו לכם הצעות מעוד קבוצות בליגת העל. מה גרם לכם לחתום בקריית שמונה דווקא?

אור: "היו לי עוד הצעות מקבוצות גדולות אבל קריית שמונה זה גם מקום חם וגם קבוצה גדולה לכל דבר מבחינת תארים. ואני מאוד רוצה להשתלב פה ולתת את הטון".

רועי: "את האמת ככל שהעונה התקדמה שנה שעברה, וראיתי שאני באמת משתפר ועושה עונה יפה, תמיד חשבתי בראש על המועדון הזה. אם זה מבחינת התנאים, מבחינת השאיפות. וגם בגלל שהוא מועדון מאוד מסודר. ומנוהל בצורה טובה. ואין יותר מידי לחץ. בהחלט מבחינתי מקום רגוע. שמתאים לי לאופי בשביל להצליח".

ק"ש קבוצת צמרת בעונות האחרונות. העונה הקבוצה לא מרבה להבקיע. ואנחנו אחרי שלוש תוצאות תיקו. האם זה עניין של חיבור? מתי נתחיל לצבור שערים ונקודות בקצב שהקריה רגילה?

אור: "מבחינה מקצועית, לא חסר כי יש פה קבוצה מאוד איכותית, גם השחקנים שנשארו וגם החדשים שהצטרפו. גם הצעירים, וגם המבוגרים. קבוצה כישרונית. אני בטוח שנתחבר בהמשך וזה יראה הרבה יותר טוב ממה שזה נראה עכשיו. גם הבנתי פה מאנשים שבשנים האחרונות לא תמיד היו התחלות קלות וורודות. מאוד מקווה שככה זה יהיה גם השנה".

רועי: "אני חושב שזה תהליך שלוקח זמן, ואין ספק שהוא בסוף יביא את התוצאות שהוא צריך להביא. כי בסך הכל אם אתה מסתכל, על כל עמדה יש לנו שחקנים מצוינים, שהוכיחו כבר את עצמם. מבחינתי זה רק עניין של זמן"

בשבת אנחנו יוצאים למשחק מול הפועל חיפה. זה לא משחק רגיל עבורכם. מה עובר בראש לקראת המפגש?

אור: "לי אישית זה לא מפגש רגיל. מפגש פיקנטי. הפועל חיפה הייתה בית בשבילי ואני בקשר ממש טוב עם רוב חברי ההנהלה והרבה שחקנים שם. יהיה לי קשה רגשית. אבל שהמשחק מתחיל כל הפרפרים וההתרגשויות עפים להם, והרצון לנצח עולה על הכל".

רועי: "האמת מה שלי עכשיו עובר בראש, זה הרצון לשחק ולהוכיח את מה שאני יודע ומה שאני יכול לתרום למועדון הזה קריית שמונה. אולי אתרגש כשיגיע המשחק. אבל מעבר לזה הרצון הכי גדול שלי, זה באמת להחזיר למועדון ולהראות את מה שאני יודע. כמה שיותר מהר".

קריתשמונהאיתוראן

אם נשים לרגע בצד את ההתרגשות, וכל המסביב. מדובר במשחק חוץ קשה… הפועל התחזקה החזירה את חננן ממן, אדריאן רוצ'ט, ועוד..

אור: "הפועל חיפה נראים טוב, השתדרגו העונה. אבל מצד שני, קריית שמונה קבוצת צמרת אנחנו באים לנצח בכל מגרש ובכל משחק. וכמו שאנחנו דורשים מעצמנו יהיה גם פה במשחק הזה".

רועי: "כן אין ספק, הפועל חיפה קבוצה מוכשרת שהתחזקה בשחקנים מצוינים. אך כמו שאור אמר המועדון הזה מכבד את הקבוצה היריבה, אבל רוצה לנצח בכל משחק. נגד כל קבוצה".

לסיום, אור רגע לפני גיל 28.. ורועי כשחקן צעיר.. נבחרת הלאומית. זה משהו שעובר בראש?

אור: "זה חלום. לא חושב שיש שחקן שמשחק בליגה פה שזה לא חלום שלו. זה כבוד. אבל אני הולך צעד צעד. רוצה להצליח קודם עם הקבוצה שלי. ואחר כך יש ל את החלום הזה להגשים ולהגיע לשם".

רועי: "הלוואי. אבל זאת מדרגה גבוהה מידי כרגע בשביל לחשוב על זה. אולי בהמשך".

לקראת המשחקים הקרובים בקמפיין הנבחרת. יש לנו סיכוי לסיים במקום ריאלי?

אור: "הנבחרת עושה תוצאות יפות, ונראים טוב. הקמפיין הזה נראה שיש משהו אחר. נבחרת הרבה יותר מגובשת. אני יכול רק לאחל להם בהצלחה".

רועי: "אני חושב שיש לנו סיכוי טוב להגיע לפליאוף. אני מקווה שנעשה את זה וגם נעלה".

אור ורועי תודה רבה, חג שמח. ויאלה תביאו לנו ניצחון.

חג שמח לכולם, מקווים לחזור עם ניצחון.

שתף: