הכר את היריבה: מכבי חיפה

הכר את היריבה: מכבי חיפה

רקע כללי: מועדון הכדורגל מכבי חיפה הוקם בשנת 1913, כשמאז ועד היום מיקם עצמו המועדון מהכרמל כמועדון ענק במימדי הכדורגל הישראלי ואף עתור בתארים מקומיים. כמו כן, במהלך 26 השנים האחרונות (1992-ועד היום) הקבוצה מנוהלת על ידי הבעלים הותיק ביותר בכדורגל הישראלי יענקל'ה (יעקב) שחר.

היסטוריה: כידוע, הצבע המזוהה עם מכבי חיפה מיום היווסדה ולאורך כל ההיסטוריה הינו הצבע הירוק. כמו כן, משנת 1913 ועד 1955 ערכה הקבוצה את משחקי הבית שלה באיצטדיון קריית חיים (לימים הפך למגרש האימונים של היריבה העירונית המושבעת הפועל חיפה). לאחר מכן עברו קבוצות העיר לארח את משחקיהם באיצטדיון בקריית אליעזר בו אירחה חיפה במשך כחמישים שנה את משחקיה בארץ ובמסגרת המפעלים האירופיים. בתוך כך, בארבע העונות האחרונות עברה הקבוצה לארח את משחקיה באיצטדיון החדש והמפואר (סמי עופר). מכבי חיפה, מיצבה עצמה כמועדון מספר שתיים בארץ מבחינת תארים (שנייה למכבי ת"א) כשאת מרבית הזכיויות שלה השיגה הקבוצה החל משנות השמונים ועד שנות האלפיים המוקדמות. לאורך ההיסטוריה זכה המועדון בכשניים עשר אליפויות המדינה, שישה גביעי מדינה, ארבעה גביעי טוטו ושלושה גביעי אלוף האלופים (סופר קאפ הישראלי בשמו הקודם). כמו כן, הירוקים מהכרמל קיבעו עצמם כמועדון הישראלי בעל ההישגים הגדולים והמשמעותיים ביותר בזירה האירופאית כשהצליחו להעפיל לראשונה בתולדות המועדון לשלב הבתים של ליגת האלופות (2002-2003) במהלכו רשמו תוצאות סנסציוניות כשהביסו את אולימפיאקוס ומנצ'סטר יונייטד ואף ניצחון מכובד על באייר לברקוזן. בעונת 2009-2010 חיפה עשתה זאת שוב והפכה לקבוצה הישראלית הראשונה שמעפילה בפעם השנייה לשלב הבתים של ליגת האלופות. בתוך כך, קבוצתו של שחר הינה היחידה שהשכילה להגיע עד שלב רבע גמר גביע המחזיקות (1998-1999). יחד עם זאת, המועדון המפואר עובר שמונה שנים קשות במיוחד כשמאז האליפות האחרונה בעונת 2010- 2011 (עונה לפני הזכייה ההיסטורית שלנו באליפות המדינה), הצליחו הירוקים לזכות בתואר אחד בלבד (גביע המדינה) ואף להעפיל פעם אחת בודדת לשלב מוקדמות הליגה האירופית ממנו ספגה הדחה מביכה על ידי קבוצה מאסטוניה בשם נומה קאליו, אשתקד הגיע רגע השפל הגדול בתולדות המועדון כשלראשונה סיים המועדון בפלייאוף התחתון ואת העונה כולה במקום התשיעי בלבד בליגת העל.

עונה נוכחית: כעת, לאחר 12 מחזורי ליגה מכבי חיפה ממוקמת במקום השביעי בטבלה כשבאמתחתה 15 נקודות (בדיוק כמו ק"ש הניצבת במקום החמישי בזכות יחס שערים עדיף). יחד עם זאת, את העונה הנוכחית החלו במועדון המאמן הולנדי פרד רוטן והמנהל המקצועי מו אלאך אך, לאחר שנה וחצי בהן לא הושג שינוי בשילוב תוצאות רעות בפתיחת העונה גרמו לנשיא המועדון יענקלה שחר לשלוח את ההולנדים הביתה. כמו כן, לפני כחודש ימים הוחתם בקבוצה המאמן הותיק אלי גוטמן שהגיע לראשונה לקבוצה בה החל את קריירת האימון שלו אך, בהפתעה גמורה ולאחר שני משחקים בלבד מצבו הבריאותי הכריע את הכף והצדדים נאלצו להודיע על פרידה שהתרחשה באמצע השבוע האחרון (שלישי). נכון לכתיבת שורות האלה, האיש שאמון על אימון הקבוצה ויאמן את הקבוצה במשחקה הקרוב הוא איתי מרדכי. אל המשחק הקרוב תגיע חיפה במומנטום חיובי כשהשיגה שני ניצחונות חוץ בשלושת המשחקים האחרונים בטווח הובסו בדרבי אותו אירחו בשבוע שעבר.

סגל שחקנים: מכבי חיפה החליטה העונה לשלב מספר לא מבוטל של שחקנים בוגרי מחלקת הנוער לאחר שאלה שבו מעונות השאלה בקבוצות בליגת העל והלאומית, אל השחקנים הצעירים מתווספים מספר שחקנים ותיקים בעלי רקורד מרשים כדוגמת גל אלברמן, גיא חיימוב, רמי גרשון ושלומי אזולאי הקשר (אקס ק"ש). כמו כן, בסגל הירוק ניתן למצוא לא פחות משבעה שחקנים אשר שיחקו במדיה של היריבה מק"ש (אופיר מזרחי בוגר מחלקת הנוער, רועי קהת, גיא חיימוב, שלומי אזולאי, שון וייסמן וסאן מנחם וסינטיהו סולליך). איש המפתח מבחינת מכבי חיפה העונה הינו החלוץ הצעיר מוחמד עוואד במאזנו כחמישה שערים.

מאזן בין הקבוצות: לאורך ההיסטוריה הקבוצה הצפונית היא זו שמחזיקה במאזן הטוב מבין השתיים במפגשים ביניהן.  בששת המפגשים האחרונים  הקבוצה מחיפה היא זו שאירחה לא פחות מארבעה מפגשים ולמרות זו ק"ש ניצחה ביותר מפגשים כשהנתון המרשים יותר הינו שלא הושגה ולו תוצאת תיקו אחת (ארבעה ניצחונות כחולים לעומת צמד ניצחונות ירוקים). העונה נפגשו השתיים בגביע הטוטו כשמכבי חיפה יצאה עם ידה על העליונה כשניצחה בדקות האחרונות 3-2 במשחק שכלל שני מהפכים. משחק מעניין ופתוח צפוי לנו בעוד 24 שעות.

 

כתב: דור ביטון

שתף: