,

הכר את היריבה: הפועל תל אביב

הכר את היריבה: הפועל תל אביב

רקע כללי: מועדון הכדורגל הפועל תל אביב הוקם בשנת 1923, ונמנה בין שלושת המועדונים (יחד עם מכבי חיפה ומכבי ת"א) הוותיקים ביותר בכדורגל הישראלי ואף אחד המועדונים העטורים ביותר. כמו כן, לקבוצה צמד כינויים עיקריים אשר מלווים אותה לאורך ההיסטוריה והם: "הפועל" ו- "השדים האדומים".

היסטוריה: הפועל ת"א משחקת בליגה הבכירה בישראל מיום היווסדה, כשלאורך ההיסטוריה חווה המועדון ירידת ליגה פעמיים בלבד לאורך 96 שנות קיום כשהאחרונה מבין השתיים התרחשה לפני כשתי עונות (2016-2017) והראשונה מביניהן לפני כ- 30 שנה בדיוק (1988-1989). בתוך כך, לאורך ההיסטוריה זכה המועדון האדום בשלוש עשרה אליפויות כשחמש מתוכן לפני קום המדינה ושאר לאחר קום המדינה. בזירת גביע המדינה זכתה הקבוצה ב-16 גביעי המדינה גם במפעל השני בחשיבותו שישה זכיות התרחשו לפני קום המדינה, אם לא די בכך הפועל ת"א הייתה לקבוצה היחידה בתולדות הכדורגל הישראלי אשר זכתה שלוש פעמים, בשלוש זכיות ברציפות. להפועל ת"א ישנם ארבע זכיות בדאבל, וזכייה אחת בלבד בגביע הטוטו בשנת 2002. אם לא די בכך, לא מעט הצלחות גדולות השיגו 'השדים האדומים' בזירה הבינלאומית כשבשנת 1967 זכה המועדון בגביע אסיה לקבוצות. בעונת 2001-2002 רשמה הקבוצה את אחד מההישג הגדולים ביותר אם לא הגדול מכולם ואף אחד הגדולים שידע הכדורגל הישראלי, כשתחת הדרכתו של דרור קשטן (בנו תומר הינו מאמנה החדש של קריית שמונה) העפילה הקבוצה לשלב רבע גמר גביע אופ"א והודחה בידי מילאן הגדולה באותם ימים. בדרך לשלב רבע הגמר הצליחה הפועל ת"א להדיח מועדונים גדולים כמו צ'לסי, לוקומוטיב מוסקבה ופארמה. המועדון האדום רצה לסימן 'וי' גם על העפלה לשלב הבתים בליגת האלופות וגם הצליחה כשבעונת 2010-2011 העפילה הקבוצה אל שלב הבתים לראשונה בתולדותיה. ראוי לציין, כי למרות ההיסטוריה המפוארת לפני כשתי עונות בלבד נחקק הכתם השחור ביותר עבור המועדון העטור הזה כשלאחר שרשרת טעויות בלתי פוסקת נאלץ המועדון להודיע על פירוק שבעקבותיו ירדה הקבוצה אל הליגה הלאומית ( אמש פורסם דו"ח הפירוק המלא של הקבוצה מאותה עונה, כשהסאגה סביב הפועל ת"א בעניין הזה טרם הסתיימה עבור הבעלים החדשים האחים ניסנוב).

עונה נוכחית: עונה לא טובה  עוברת על הפועל ת"א עד עתה, כשהקבוצה מדורגת במקום ה-12 בטבלה עם 16 נקודות (נקודה פחות מקבוצתו החדשה של קשטן) רק לאחר הניצחון על בני סכנין במחזור האחרון הצליחה הקבוצה לעלות לראשונה מעל לקו האדום לראשונה מזה למעלה מחודשיים וחצי ימים. כמו כן, את העונה הנוכחית על הקווים פתח המאמן קובי רפואה אך, לאחר שורה של תוצאות רעות בתוספת באלגן עם ההנהלת המועדון פוטר רפואה יחד עם עוזרו נמרוד קוסטיקה, כשמי שהחליף את הראשון הינו אופיר חיים המאמן הצעיר אשר הצליח מאוד בהפועל עפולה מהלאומית קיבל לראשונה בקריירת האימון הקצרה שלו קבוצה בליגת ג'פניקה עוזרו של חיים הוא שחקן העבר דן רומן. אם לא די בכך, האדומים מחזיקים בתואר העגום קבוצת ההתקפה הגרועה בליגה עם 10 כיבושים בלבד. לעומת זאת, לקבוצה חוליית הגנה לא רעה בכלל שספגה 13 פעמים בלבד. כמו כן, הפועל ת"א הינה הקבוצה אשר סיימה הכי הרבה משחקים העונה בתיקו מאופס לא פחות מ-6 פעמים מאז נפתחה העונה.

סגל שחקנים: לאור התקציב הדל עקב הפירוק אותו הזכרנו קודם, ממנו סובלת הקבוצה עד היום לרשותו של חיים סגל שחקנים המשלב בתוכו מספר שחקנים ותיקים בכירים לצד לא מעט שחקנים צעירים מרביתם הגדול בוגרי מחלקת הנוער של המועדון. שחקני המפתח בסגל הם: אקס ק"ש אחמד עאבד, רמזי ספורי , אוראל דגני ועומר דמארי. האחרון סובל מפציעה בגינה גמר את העונה. בתוך כך, בשורות האדומים ישנם מספר זרים כשהבולט מביניהם הוא המגן פירסמן. אם ניגע לרגע בקשר אל קבוצתנו ק"ש, בהפועל ישנו אקס נוסף של המועדון בשם ג'וזף גנדה שהחלים לאחרונה מפציעה ארוכה וקשה.

מאזן בין הקבוצות: לאורך ההיסטוריה מרבית המשחקין בין השתיים הסתיימו ללא הכרעה אך, אם נעיף מבט על מדד הניצחונות לכל קבוצה הרי שנלמד כי ק"ש יצאה עם יד על העליונה יותר מפעמים מיריבתה. רגע מתוק שכיף להיזכר בו הוא משחק ההכתרה ההיסטורי שלנו לאלופי המדינה נקבע מול אותה הפועל ת"א (נגמר בתיקו מאופס שהיה שווה צלחת עבור חניכיו של רב"ש דאז). בחמשת המפגשים האחרונים, שלוש פעמים הסתיים ללא הכרעה ולכל קבוצה ניצחון בודד כשאת המשחק בצפון כמו עכשיו ניצחו האריות הכחולים. כזכור, בסיבוב הראשון נפרדו השתיים בתיקו ללא שערים. ראוי לציין, כי אשתקד לא נפגשו הקבוצות מאחר והפועל ת"א שיחקה בליגה הלאומית.

 

כתב: דור ביטון

שתף: