,

הכר את היריבה: הפועל רעננה

הכר את היריבה: הפועל רעננה

רקע כללי: הפועל רעננה הוקמה בשנת 1938 על ידי עולה חדש מגרמניה בשם מרטין דרוקר. בתחילה, שיחקה הקבוצה בליגות הנמוכות ובמשחקי ידידות בלבד. כאמור, הפועל רעננה הינה הקבוצה היחידה בליגת העל אשר משחקת במשך 6 עונות ברציפות מחוץ לעירה וללא אצטדיון ביתי. בתוך כך, האיש החזק במועדון במועדון הוא אשר אלון.

היסטוריה: העונה הרשמית הראשונה בתולדותיה של הפועל רעננה התרחשה רק כ-11 שנים לאחר הקמת בעונת 1949/1950 בליגה מיוחדת שהוקמה לאחר מלחמת יום העצמאות. כמו כן, בסיומה של עונת 1956/1957 ירדה הקבוצה אל ליגה ב' שם נשארה במשך שנים ארוכות ולא הצליחה להעפיל לליגה א', בעקבות כך הוחלט להקים בשנת 1972 את המועדון מחדש תחת השם "עמותת הפועל רעננה". אך, תשע שנים לאחר מכן החליט דרוקר לצאת לגמלאות ובשל כך יצא המועדון מידיו. בתוך כך, בתחילת שנות התשעים הידרדרה הקבוצה עד לליגה ג' (הליגה השישית בטיבה בישראל), באמצע שנות התשעים (1959) חל שיפור ניכר ביכולת הקבוצה ואף רעננה החלה להעפיל ליגות כשעד תחילת שנות האלפים השכילה הקבוצה לליגה לאומית תוך כך, שהיא מעפילה ארבע ליגות בחמש עונות. בתחילת שנות האלפיים הודבק למועדון כינוי אשר מוכר לכל אוהד קריית שמונה, כאשר הכינוי המדובר הוא 'קוטלת העליות'. אם חלקכם שואלים למה הכינוי מהסיבה הפשוטה שהקבוצה מנעה בשלוש מקרים שונים משלוש קבוצות העפלה לליגת העל, המקרה המוכר לנו מכל הוא בסיומה של עונת 2003-2004 שבעקבות תיקו 2-2 עם אותה רעננה לא הצלחנו להעפיל לליגת העל וההיסטוריה חיכתה עוד קצת. כמו כן, עונה קודם לכן הייתה זו הפועל ירושלים שלא הצליחה להעפיל בעקבות תיקו מאופס. ההעפלה ההיסטורית של הפועל רעננה לליגת העל התרחשה בעונת 2008-2009, בנוסף באותה עונה עבר המועדון לידיו של אשר אלון. כעבור שנתיים ירדה הקבוצה אל הליגה הלאומית. בעונת 2010-2011 הגיעה לראשונה אל מעמד רבע גמר גביע המדינה אלא שאז המסע נעצר לאחר הפסד קטן לעירוני "איתוראן" קריית שמונה. בעונת 2012-2013 העפילה בשנית אל ליגת ג'פניקה ומאז נמצאת בליגה הבכירה לרוב במאבקי הפלייאוף התחתון אך, עונת שיא אחת עם מאמן ק"ש בהווה חיים סילבס נגמרה במקום שישי בפלייאוף העליון. כאמור, למועדון אין ולו תואר אחד מאז הקמתו בקבוצת הבוגרים, התואר היחיד שהמועדון קטף הוא גביע המדינה של קבוצת הנוער לפני כשנתיים.

עונה נוכחית: מאמן הקבוצה בעונה הנוכחית הוא מנחם קורצקי, את העונה פתחה רעננה בצורה טובה כשצברה 4 מתוך 6 נקודות אלא שמאז רצף תוצאות לא טובות הביאו את הקבוצה עמוק לתחתית הבוערת. אך, בתקופה האחרונה הצליחה הקבוצה להתחבר שוב ולנצח מספר משחקים חשובים עד כדי לחלוף על פני יריבתה הקרובה קבוצתנו האהודה קריית שמונה בטבלת ליגת ג'פניקה. עתה, אחרי 14 מחזורים מדורגת הפועל רעננה במקום השמיני בטבלה עם 17 נקודות נקודה יותר מאשר חניכיו של חיים סילבס להם 16 נקודות. מאזן השערים של היריבה מהשרון הוא 11 שערי זכות בלבד אל מול 19 שערי חובה. יחד עם זאת, לפני כארבעה ימים ספגה הקבוצה מהלומה קשה כשהודחה מגביע המדינה בסיבוב ח' על ידי הכח "עמידר" רמת גן מליגה א' אחרי בעיטות עונשין.

סגל שחקנים: העונה הוחלט במועדון הקטן מהשרון על סגל המשלב בתוכו שחקנים צעירים לצד ותיקים. בתוך כך, דווקא השחקנים הצעירים של הקבוצה הם אלה אשר מגלים את היציבות כשלקבוצה ישנם מספר שחקנים כישרוניים ומסוכנים דוגמת קייס גאנם, אור דסה, כארם ארשיד (גדל במחלקת הנוער של ק"ש) ויואב תומר הארבעה מרכיבים את חוליית ההתקפה אומנם עם חוסר יציבות אך התקפה כישרונית ומסוכנת למדי. כמו כן, שוער הקבוצה אסף צור, הוכתר לא פעם כשוער הבא של נבחרת ישראל אך חוסר הניסיון שלו עלה לקבוצה בכמה נקודות חשובות, מדובר בשוער גבה קומה ובעל איכויות רבות. יחד עם זאת, הזרים התגלו כאכזבה כשרק זר אחד פותח באופן קבע בהרכב הלא הוא הקשר מירקו אורמוש. שאר הזרים מתנדנדים בין ההרכב לספסל. לעומת זאת, לפני כשבועיים הודיעו הבעלים לשלושה שחקנים דוגמת נמניה ניקוליץ', דין מימוני (אקס ק"ש) ועומר ורד כי הם משוחררים מהקבוצה לאור האכזבה מהם. מאז ההודעה במועדון הספיקו להחתים את הקשר האחורי המנוסה אביחי ידין שעשוי להיכלל בסגל למשחק נגדנו.

מאזן בין הקבוצות: כידוע הפועל רעננה נחשבת כ'כבשה השחורה' של קריית שמונה, אותה מתקשים חניכיו של חיים סילבס לנצח לאורך ההיסטוריה. במפגשים הקבוצה מהשרון היא זו שיוצאת עם ידה על העליונה לרוב. בחמשת המפגשים האחרונים בין השתיים המאזן עומד על ארבעה ניצחונות לרעננה וניצחון בודד לזכות האריות הכחולים. בארבעת המפגשים האחרונים שנערכו בצפון הקבוצה מהשרון הייתה זו שיצאה מנצחת. כידוע, בסיבוב הראשון העונה במחזור השני הפסדנו בדקה האחרונה הפסד כואב ודרמטי לאותה רעננה, היה זה הפסד הבכורה העונה.

 

כתב: דור ביטון

שתף: