,

הכר את היריבה: הפועל באר שבע

הכר את היריבה: הפועל באר שבע

רקע כללי: מועדון הכדורגל הפועל ב"ש הוקם בשנת 1949, ומאז תחילת שנת 2007 הוא מנוהל על ידי הבעלים אלונה ברקת. ראוי לציין, כי ברקת הינה האישה הראשונה אשר מנהלת קבוצת כדורגל בישראל ובליגה הבכירה בפרט. כמו כן, בשלוש העונות האחרונות שלטה הקבוצה מבירת הנגב בליגה ביד רמה ואף סיימה עם שלוש אליפויות רצופות.

היסטוריה: את צעדיה הראשונים עשתה הקבוצה מבאר שבע בשלהי שנת 1949, כששחקן העבר זלמן כספי המזוהה עם הפועל רמת גן, בחר להקים מחלקה לכישרונות צעירים אשר חיו במעברות באזור באר שבע, זאת בכדי לייסד בסופו של התהליך קבוצת כדורגל. באפריל 1950 כספי השיג את יעדו כשהוקמה קבוצת "הפועל באר שבע". כמו כן, את משחקה הראשון ערכה הקבוצה במסגרת משחק ידידות נגד הפועל מפלסים משחק אותו ניצחו האדומים מב"ש בתוצאה 54. אך, בעונת 1952 הופסק פעילותו של המועדון על ידי ההתאחדות לכדורגל בטענה שהמרחק הגיאוגרפי לא מאפשר את השתתפותה במפעלים. כעבור, שנתיים הושג האישור המיוחל והקבוצה שבה לשחק כשנרשמה למחוז נגב בליגה ג'. מכאן הדרך לצמרת הכדורגל הישראלי הייתה רצופה בעליות ומורדות אך דרך שלבסוף השתלמה ובגדול. בתוך כך, המועדון החל לזכות בתארים החל משנות השבעים כשעד היום זכה בחמש אליפויות המדינה, גביע מדינה אחד, ארבעה גביעי טוטו ואלוף האלופים ואף גביע ליליאן אחד. הרגע המכונן לאורך ההיסטוריה של באר השבע הוא בכך שהקבוצה מבירת הנגב הייתה לקבוצה הראשונה מישראל אשר משתתפת במפעלים האירופיים בצוותא עם בית"ר ירושלים. כידוע, בעונת 2007 רכשה אלונה ברקת את הקבוצה מידיו של אלי זינו בימים  בהם נמצאת הקבוצה בליגה הלאומית. כעבור חודשיים נאלצה ברקת להתמודד עם מוות הפתאומי של שחקן הקבוצה צ'אסווה נסופוואה טרגדיה שהכתה חזק במועדון. בתקופת ברקת במועדון הצליחה ב"ש אל ליגת ג'פניקה ואף לזכות בשלוש אליפויות ברציפות. בתוך כך, רגע השיא בתקופתה במועדון היה העפלה היסטורית לשלב 32 הגדולות של הליגה האירופית שם הודחה על ידי בשיקטאש הטורקית. לאורך השנים האחרונות מספר לא מבוטל של שחקני ק"ש עשו את דרך הארוכה ועברו ללבוש את החולצה האדומה של ב"ש.

עונה נוכחית: בפתחה של העונה דובר רבות בקבוצה על להמשיך את השליטה הבלתי מעורערת מהשנים האחרונות אך, למרות שלא הפסידו במגרשם הביתי 'טוטו טרנר' הפועל ב"ש מגמגמת למן שריקת הפתיחה של העונה ועד עתה. הקבוצה מתאפיינת בחוסר יציבות בולט לעין עליו לא מצליחים מאמן הקבוצה ברק בכר וצוותו לתת את הדין. בתום הסיבוב הראשון מדורגת האלופה המכהנת רק במקום הרביעי כשבמאזנה 19 נקודות ובפער של 14 נקודות מהמקום הראשון. אך הדבר הבולט יותר מכל לעין הוא שהקבוצה שהתהדרה בהגנה חזקה ספגה 15 שערים (ממוצע של למעלה משער למשחק). יחד עם זאת, מדובר בקבוצת בית מובהקת וחזקה מאוד שהפסידה במגרשה פעם אחת בלבד במהלך השלוש וחצי העונות האחרונות במסגרת הליגה וגם הפעם הזו במשחק חסר חשיבות מאחר וכבר זכתה באליפות.

סגל שחקנים: את העונה הנוכחית פתחו בדרום מספר רב של שחקנים כשהסגל הרחב מנה למעלה מ-30 שחקנים. מיד, עם הדחת הקבוצה המהירה והמאכזבת עבור המועדון מהמפעלים האירופיים החליטו ראשי הקבוצה לדלל משמעותית את הסגל, כשזמן קצר לאחר ההודעה, כוכב הקבוצה דאז טוני וואקמה עזב לטורקיה ובנגב הנחיתו את שחקנה המוביל של ק"ש נייג'ל האסלביינק. כיום, שני שחקניה המרכזיים והמסוכנים של קבוצתו של ברק בכר הם בן שהר ומאור מליקסון. ראוי לציין, כי דיא סבע שהגיע בקול תרומה אומנם לא נותן את התפוקה המצופה ממנו אך, עדיין מדובר בשחקן מסוכן מאוד בייחוד בטרנר.

מאזן בין הקבוצות: התיקו בסיבוב הראשון היה מפגש הראשון לאחר שישה הפסדי ליגה ברציפות שהנחילה ב"ש לק"ש. לעומת זאת, משחקי הגביע המדינה בין השתיים, בשנתיים האחרונות הסתיימו בניצחונות של ק"ש והדחה מוקדמת של ב"ש מהמפעל. כמו כן, בעונות האחרונות מאזן הכוחות נוטה באופן ברור לטובת חניכיו של ברק בכר אך, ברוב המקרים המשחקים היו צמודים, כך שמדובר שלחניכיו של סילבס מצפה משחק קשה מאוד אולי משחק החוץ הקשה בליגת ג'פניקה.

 

כתב: דור ביטון

שתף: