,

הכר את היריבה: בני סכנין

הכר את היריבה: בני סכנין
  • רקע כללי: בני סכנין נחשבת כקבוצת הכדורגל הבכירה בישראל המייצגת את המגזר הערבי. כמו כן , המועדון איחוד בני סכנין אשר הוקם בשנת 1991 הינו המועדון הערבי ששיחק את מספר השנים הגדול ביותר בליגת ג'פניקה.

היסטוריה:  בני סכנין הוקמה לאחר שנוצר איחוד בין שתי קבוצות העיר הפועל סכנין ומכבי סכנין, אשר נאבקו ביניהן בליגה ב'. בתוך כך , בשנת 1991 הבינו ראשי שתי הקבוצות כי בכדי להתקדם בכדורגל אין מנוס אלא מאיחוד הקבוצות ולכן נקרא המועדון "איחוד" בני סכנין, כשאת הקבוצה המאוחדת מוביל האיש מאזן גנאים (לימים יהפוך לראש העיר וסמל בעיר סכנין). כמו כן, בשנת 2003 העפילה לראשונה לליגה הבכירה לאחר שסיימה במקום השני בליגה עם נקודה אחת בלבד יותר מאשר הפועל ירושלים שסיימה במקום השלישי. בנוסף, העפלה זו זכורה כעונה היחידה בהיסטוריה בה שתי קבוצות ממגזר הערבי העפילו לליגה הראשונה. הישג השיא עבור המועדון הצנוע, התרחש כבר בעונתו הראשונה בליגת ג'פניקה כשהקבוצה זכתה בגביע המדינה לאחר שהביסה בגמר את הפועל חיפה בתוצאה 1-4. בשל הזכייה , בני סכנין רשמה שתי ציוני דרך היסטוריים כשהפכה לקבוצה הראשונה מהמגזר שזוכה בתואר ואף לראשונה בהיסטוריה שזוכה בתואר כבר בעונתה הראשונה בליגת ג'פניקה. עקב הזכייה המועדון זכה בכרטיס היסטורי לאירופה, כשבסיבוב הראשון גברה על פרטיזן טירנה מאלבניה 1-6 בסיכום שני המשחקים אך, כבר בסיבוב השני בפני הקבוצה מהמגזר עמדה משוכה בלתי עבירה בדמותה של ניוקאסל מהפריימרליג, ובסיכום שני המשחקים הודחה סכנין. יחד עם זאת, לאחר שלוש עונות בליגה הבכירה (2005-2006) ירדה סכנין לליגה הלאומית לאחר שסיימה את העונה במקום האחרון. אך, עונה לאחר מכן כבר שבה אל הליגה הראשונה ומאז ועד היום משחקת הקבוצה בליגת ג'פניקה. בנוסף, בעונת 2008-2009 סיימה סכנין במקום הרביעי דבר אשר הקנה לה הופעה במסגרת מפעל האינטרטוטו האירופי וגם בו כמו בהופעה הקודמת, השכילה לעבור את הסיבוב הראשון בו גברה על רנובה המקדונית. אך, כמו בהופעה הקודמת בסיבוב השני נתקלה במשוכה קשה ביותר הפעם בדמותה של דפורטיבו לה קורוניה מהליגה הספרדית ובסיכום שני המשחקים שוב סכנין הודחה.

עונה נוכחית: עד כה, חווה בני סכנין את אחת העונות הקשות ביותר שחוותה במהלך השנים האחרונות, כשלאחר 20 מחזורים ממוקמת הקבוצה מתחת לקו האדום במקום ה-13 עם 15 נקודות בלבד במאזנה וכשהיא במרחק של שש נקודות מחוף מבטחים. כמו כן, עד כה עמדו על הקווים בסכנין לא פחות מארבעה מאמנים שונים. כשאת העונה הנוכחית פתח על הקווים אקס ק"ש בני בן זקן וכבר לאחר תשעה מחזורים בלבד פוטר מהקבוצה. אחריו, היה זה עודד קוטר שעבד בזמנו כמאמן הנוער של קריית שמונה אימן במשך מחזור אחד בלבד עד שהוחתם עמיר תורג'מן במועדון וזה אימן בדיוק כמו בן זקן תשעה מחזורים עד שפוטר אף הוא. המאמן הרביעי שקיבל את המושכות הוא גיורגי דרסיליה שבמשחקו הראשון הפסיד למכבי פ"ת אך, לא יישב על הספסל הקבוצה ובמשחק הקרוב בראשון יערוך בכורה על הקווים בסכנין.

סגל שחקנים: במועדון מהמגזר החליטו העונה לבנות סגל לא רע בכלל על לא מעט שחקנים עם ניסיון לצד שחקנים מבטיחים במגזר אך, הפאזל לא הצליח להתחבר עד כה. כשסכנין ניראת כקבוצה לא מחוברת ויתרה מכך, לא מאומנת. בסגל הקבוצה לאחר השחרורים שהתרחשו ניתן למצוא את מהראן ראדי שיאן אליפויות הרצופות בישראל, מוחמוד קנדיל אחד השוערים הטובים בליגה. בחוד נמצאים, שלושה שחקנים עם ניסיון בדמותם של אקס ק"ש שלומי אזולאי, מוחמד גדיר ומוחמד כליבאת. בנוגע לשניים האחרונים מדובר, בצמד סילונים שיקשו רבות על ההגנה שלנו. בתוך כך, מי שחסר לקבוצה הוא הקשר פיראס מוגרבי שקרע את הרצועה וגמר את העונה.

מאזן אחרון בין הקבוצות: בחמשת המפגשים האחרונים בין השתיים המאזן עומד על שלוש ניצחונות עבור חניכיו של קשטן, תיקו בודד ואף ניצחון בודד לזכותה של סכנין. כמו כן, העונה התקיימו צמד משחקים בין הקבוצות כשבמשחק הראשון במסגרת גביע הטוטו הייתה זו בני סכנין שגברה 1-0 על קריית שמונה בביתה. אך, בליגה זה היה סיפור שונה לחלוטין כשהאריות הכחולים גמלו לסכנין על הפסד בגביע הטוטו כשהביסו אותה בתוצאה 3-0 במגרשה הביתי , 'דוחא'. כעת, בפני קריית שמונה ניצב אולי אחד המשחקים החשובים שלה העונה כשתוצאה בו עשויה להכריע באיזה פלייאוף תשחק הקבוצה, כשחלום הפלייאוף העליון חי וקיים.

 

כתב: דור ביטון

שתף: